Auteur Topic: Groot applaus voor hondenredder in Oudegracht  (gelezen 872 keer)

Offline Edwin

• Forum-Dictator
  • Forumbeheerder
  • Verslaafde
  • "Bullies" 102
  • Geslacht: Man
    • Mijn website
  • Aantal Bullen: 1
Groot applaus voor hondenredder in Oudegracht
« Gepost op: 14 april 2017, 14:46:17 »

Lex klimt uit de Oudegracht nadat hij het hondje heeft gered. © Lex Le Belle

Een hondje in nood uit het water redden vindt Lex le Belle uit Nieuwegein eigenlijk de normaalste zaak van de wereld. Toch kreeg hij voor zijn actie van dinsdag in de Oudegracht in Utrecht een groot applaus en de daaropvolgende dagen werd hij ook platgebeld door media. ,,Het zou heel gewoon moeten zijn, maar dat is het blijkbaar niet.''

Le Belle (43) waarschuwt mensen hem niet zomaar na te doen. ,,Ik ben duiker, dus ik weet wat ik moet doen. Ik heb echter liever dat baasjes goed op hun hond letten.'' Als het dan toch mis gaat, moet je volgens Le Belle ook niet zomaar het water in springen, zeker niet in een stadsgracht. ,,Spring je er rechtopstaand in, dan kom je met je voeten tussen de fietswrakken. Neem je een duik met je hoofd naar beneden, dan kom je waarschijnlijk niet eens meer boven. Dus gewoon plat op je buik er in springen.''

Le Belle, inspecteur bij het ministerie van sociale zaken, zat met een stel collega's op het terras van restaurant Den Draeck aan de Oudegracht, toen hij zag hoe een hond aan de overkant uit de gracht probeerde te drinken. Daarbij viel het hondje in het water en was het onmogelijk voor het beestje om er zelf weer uit te klimmen. Verschillende mensen begonnen te roepen, maar daarvan raakte de hond nog meer in de war. Daarop trok Le Belle zijn trui en schoenen uit, sprong in het water en trok hij het hondje naar de kant.

Applaus

Toen hij op de kade klom, kreeg Le Belle een hartverwarmend applaus. Dat was nodig ook. ,,Het water was echt berekoud.'' Daarna liep hij in zijn blote bast met zijn natte broek en sokken over de gracht terug naar zijn collega's. Mensen die helemaal niet gezien hadden wat er aan die halfnaakte wandeling vooraf was gegaan, keken verbaasd op. ,,Sommige mensen sprongen zelfs geschrokken aan de kant. Die dachten  met een gek te maken te hebben.''

Joggingbroek

Bij De Draeck werd hij weer liefdevol  opgevangen: personeel van het restaurant zorgde voor handdoeken en collega's liepen naar de dichtstbijzijnde  winkel om sokken, een droge broek en een trui voor hem te kopen. ,,Voor het eerst van mijn leven zat ik in een joggingbroek in een restaurant!''

De eigenaar van de hond wilde Le Belle nog uitgebreid bedanken en zijn contactgegevens achterlaten voor eventuele schade, maar dat vond de redder allemaal wat overdreven. Wel zette hij het verhaal met de foto's die zijn collega's hadden gemaakt op zijn afgesloten Facebook-account. ,,Ik dacht dat het 'onder ons' zou blijven, maar blijkbaar is het uitgelekt. Nu wordt ik dus constant door journalisten gebeld. Ach, een keer goed nieuws in de media is ook leuk, toch?''

Bron:  

My words may disturb but at least there's a reaction

Vogeltjes!

Offline Margriet

• regelmatig bezoeker
  • "Bullies" 24
  • Geslacht: Vrouw
  • I love Bulldogs!
  • Aantal Bullen: 1
Re: Groot applaus voor hondenredder in Oudegracht
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2017, 10:11:00 »
 :smile: Topper hoor!