Auteur Topic: 'Teckel agressiefste hond'  (gelezen 4463 keer)

Offline Edwin

• Forum-Dictator
  • Forumbeheerder
  • Verslaafde
  • "Bullies" 102
  • Geslacht: Man
    • Mijn website
  • Aantal Bullen: 1
'Teckel agressiefste hond'
« Gepost op: 6 juli 2008, 20:13:52 »
Volgens een onderzoek van de universiteit van Pennsylvania is niet de rottweiler maar de teckel het meest agressieve hondenras. Ze maken niet alleen het meeste lawaai, maar blijken ook het vaakst een voorbijganger te bijten.

Bijten

Uit een onderzoek met 6000 hondeneigenaren bleek dat één op de vijf teckels wel eens een voorbijganger beet of probeerde te bijten. Eén op de twaalf worstenhondjes heeft zelfs al eens naar zijn of haar baasje gebeten. Op de tweede plek staat de chihuahua, een ras dat vooral bekend is wegens Paris Hilton. Op de derde plek staat de Jack Russell.

Genen

De minst agressieve honden zijn bassets, golden retrievers, labradors en grayhounds. Volgens de wetenschappers zijn kleinere diersoorten genetisch geprogammeerd om meer agressie te vertonen tegen grotere organismen.
My words may disturb but at least there's a reaction

Vogeltjes!

Bolke

• Gast
Re: 'Teckel agressiefste hond'
« Reactie #1 Gepost op: 6 juli 2008, 20:33:43 »
 :tooth: Ik heb het altijd 'tampons op vier pootjes' gevonden.
Hier in de straat woont er ook een teckel en die hapt/bijt ook naar alles en iedereen. Zodra die teckel je ziet, laat ie z'n tanden al zien..
Nee, mijn honden zijn het niet...

Marianne

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 6 juli 2008, 20:37:19 »
mijn ex-teckel woont nog altijd bij mijn buurtjes, en niet geheel zonder reden hoor...het zijn leuke, grappige maar vooral zeer venijnige kleine beestjes hoor..en bloedjesnel!!!!  :headbang:  :headbang:

Offline amber

• Forumbeheerder
  • Verslaafde
  • "Bullies" 336
  • De vrolijke wievenclub
« Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2008, 20:40:13 »
nee , de mijne ook niet ,op 1 uitzondering na , sam de buurteckel ,die hond is zo gek als een deur , en ja dan is het al heel snel mijn favorietje  :gnegne: verder is hij super sociaal , lief , luisterd naar datgene waarvan hij denkt dat is de moeite waard , maar is wel fel , een pittig beestje ,maar daar hou ik ook wel van

dragstar_rider

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 6 juli 2008, 21:33:43 »
altijd al geweten dat het die kleine k hondjes zijn die witte keffers jackies tekkels (met uitzonderingen op de regel soms)

Offline bullenboys

• Verslaafde
  • "Bullies" 218
  • Geslacht: Vrouw
  • groetjes petra
    • http://www.bullenboys.nl/
  • Aantal Bullen: 4
« Reactie #5 Gepost op: 6 juli 2008, 22:05:39 »
je ziet het vaker met kleinere soorten
dat die toch wel een heel stuk feller zijn

helaas hebben wij jaren terug ook een teckel gehad
en ja na twee enhalf jaar greep die mij ook
uit het niets
in een week tijd drie man gebeten en echt uit het niets
I love my bulls

klein stipje en bickel jullie zijn weer samen aan de regenboogbrug

Offline amber

• Forumbeheerder
  • Verslaafde
  • "Bullies" 336
  • De vrolijke wievenclub
« Reactie #6 Gepost op: 6 juli 2008, 22:19:08 »
helaas zitten de asiels overvol met deze rassen ,  die een consequente opvoeding nodig hebben , maar net als vele rassen zijn deze hondjes erg populair ,en dus interessant  voor onze broodfokkers  :mad: :mad:  en er worden teveel jack russeltjes met gedrags problemen gezien door gedrags therapeuten , dierenartsen etc , de jrt vereniging  heeft enige tijd geleden de noodklok al geluid ,
ook voor de j r t geld zoek een goede fokker en je hebt er een gouden hond aan , wij hebben ze al vele jaren en zouden niet anders meer willen , ze zijn mits goed opgevoed heel sociaal , lief , trouw ,en bovenal erg lief voor kinderen en andere dieren , en willen niets anders dan bij het baasje zijn ,
milo die wij nu al 9 jaar hebben is een ander verhaal , maar die heeft een heftig verleden , maar als ik van hem de balans opmaak kan ik zeggen veel te hebben gewonnen , snoopy , die we vanaf haar 7e jaar hadden was een schatje , lag in de poppenwagen van de buurkids , tessa idem , maar die is hier vanaf pup , en zo hebben we er nog een aantal gehad ,

Offline bullenboys

• Verslaafde
  • "Bullies" 218
  • Geslacht: Vrouw
  • groetjes petra
    • http://www.bullenboys.nl/
  • Aantal Bullen: 4
« Reactie #7 Gepost op: 6 juli 2008, 22:22:31 »
ja en zo zal je ze onder ieder ras wel hebben
maar het klopt wel je zag een paar jaar terug de jack russels ook als paddestoeltjes te voor schijn komen iedereen wilde dat ras hebben
en zo is het nu ook met die chiwawa en dat soort hondjes of het een mode trent is
I love my bulls

klein stipje en bickel jullie zijn weer samen aan de regenboogbrug

Offline amber

• Forumbeheerder
  • Verslaafde
  • "Bullies" 336
  • De vrolijke wievenclub
« Reactie #8 Gepost op: 6 juli 2008, 22:35:57 »
ja en vele mensen vergeten dat je kleine honden ook op moet voeden !!! alles is leuk en grappig als ze pup zijn , ik kan het ook nooit laten als ik mensen zie met een jrt pup om met ze in gesprek te gaan , want mij  hart huilt als ik zie hoeveel van die lieve gevoelige hondjes er in het asiel belanden of erger de spuit krijgen !!! maar zo,n hond moet ook bij je passen en daar wordt ook te gemakkelijk over gedacht , dan is het ach ze zijn klein en makkelijk , maar ze hebben wel veel conditie en dat komt elke dag terug !!  en je moet ze blijven prikkelen anders gaan ze hun eigen dingen verzinnen en meeestal niet tot tevredenheid van de baas , maar dit hadden we met de herders idem , als je daar niets mee doet gaan ze ook zichzelf vermaken ,

Babs

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 6 juli 2008, 22:48:21 »
Zit Isabelle nou niet thuis met Floris de teckel van haar ouders.......arme Juul.  :hihi:

Bolke

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 6 juli 2008, 23:18:58 »
Zit Isabelle nou niet thuis met Floris de teckel van haar ouders.......arme Juul.  :hihi:
;oD