Auteur Topic: Hond Otis kiest hazenpad met zak voer tijdens orkaan Harvey  (gelezen 1076 keer)

Offline Edwin

• Forum-Dictator
  • Forumbeheerder
  • Verslaafde
  • "Bullies" 102
  • Geslacht: Man
    • Mijn website
  • Aantal Bullen: 1
Hond Otis kiest hazenpad met zak voer tijdens orkaan Harvey
« Gepost op: 28 augustus 2017, 16:58:59 »

© Facebook

Het is ieder voor zich, moet deze hond gedacht hebben. Een foto waarop een viervoeter met een zak eten in zijn bek op de vlucht slaat voor de orkaan Harvey, gaat inmiddels rond op social media.

De hond die de naam Otis draagt en de 65-jarige Salvador Segovia verloren elkaar uit het oog toen de allesvernietigende orkaan Harvey passeerde. Salvador paste op de hond die eigenlijk toebehoort aan zijn kleinzoon Carter (5). Het kleine jongetje was samen met zijn ouders naar een veilig onderkomen vertrokken. Toen de man ging kijken hoe het met de hond ging, bleek de viervoeter verdwenen. Afgelopen zaterdag stelde Segovia vast dat eveneens het hondenvoer weg was.

Salvador sprong in zijn auto om Otis te zoeken. Onderweg hield een buurman hem tegen. Hij zei dat hij de hond had gezien. Het dier droeg een zak eten in zijn bek. Ook buurman Tiele Dockens zag de hond en maakte de foto die nu veelvuldig wordt geliket en gedeeld.

Salvador wist de hond weer thuis te brengen voordat zijn kleinzoon thuiskwam. Hij vertelt in de Houston Chronicle: ,,Otis is een geweldige hond. De viervoeter helpt mijn kleinzoon wanneer die een aanval krijgt van epilepsie of astma. De hond kan zelfs eten halen voor zijn baasje."

Harvey is de ergste orkaan sinds 2005 en heeft ten minste twee dodelijke slachtoffers geëist. Dat aantal dreigt nog op te lopen vanwege aanhoudende regenval en overstromingen. De aangerichte schade loopt naar verwachting in de miljarden.
Vastgebonden en achtergelaten

Ook onder de dieren zou de tol wel eens hoog kunnen zijn. Paarden, koeien, honden en katten worden vaak aan hun lot overgelaten terwijl hun baasjes veiliger oorden hebben opgezocht.

Een politiecommissaris in het plaatsje Roman Forest haalde afgelopen vrijdag nog hard uit naar mensen die niet voor hun dieren zorgen. ,,Ik beloof jullie dat ik personen die hun dieren in extreme weersomstandigheden vastbinden en achterlaten, voor hun wandaden zal verantwoordelijk houden", verklaarde Stephen Carlisle. ,,Het is tegen de wet om dit te doen. Honden en katten maken ook deel uit van de familie."

Bron:
My words may disturb but at least there's a reaction

Vogeltjes!

Offline Margriet

• regelmatig bezoeker
  • "Bullies" 24
  • Geslacht: Vrouw
  • I love Bulldogs!
  • Aantal Bullen: 1
Re: Hond Otis kiest hazenpad met zak voer tijdens orkaan Harvey
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2017, 11:00:25 »
 o/ Ach wat geweldig!